vrijdag 12 januari 2018

Haai !

Maanden geleden vroeg onze jongste kleinzoon of ik voor hem ook een knuffel wou maken. Voor zijn zus was ik toen bezig een vervangende knuffel te maken ( daar kom ik nog een keer op terug ). Hij wou graag een gevaarlijke haai. Met opa heeft hij op internet gezocht en gevonden. Ze drukten de tekening af op een A-4tje om te bekijken hoe ik hem zou gaan maken en wat ik eventueel nodig had aan materiaal. Afdrukken op transfer-papier ging niet want er bleek een tekst dwars overheen te staan ( op de computer was dat niet te zien ). Heb toen de haai met een textiel pen op de stof getekend maar dat zag er niet zó mooi uit en dus heb ik alle lijnen, tanden en het oog met de naaimachine overgestikt. De tanden, en het rood daartussen, evenals de lichtere onderbuik zijn ingekleurd met de textiel pennen en met de strijkbout gefixeerd. Al met al duurde het langer dan de bedoeling was en hij had al een paar keer gevraagd "oma is m'n haai al klaar" ? Dus net voor ik aan m'n hand geholpen moest worden heb ik hem nog snel afgemaakt. En bij de laatste logeerpartij hier was "Haai" er ook bij, samen met z'n vriendjes in hun eigen slaapzakje.

11 opmerkingen:

  1. wat ontzettend leuk zeg! Het feit dat hij om een haai vraagt, hoe je het gedaan hebt, het resultaat én het verhaal erover.. echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke, enge haai. Hij is goed gelukt en zo schattig bij die andere knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dat boffen met zo'n handige Oma. Dat gaat ie voor de rest van zijn leven niet meer vergeten. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden en heeeeeeel gevaarlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zijn eigen haai. Wat leuk en ontzéttend stoer!
    Bij de weg: gisteren stond in de krant dat postbodes zich schaamden: ze bezorgden meer kerstdagen in januari dan in de maand december...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig gemaakt! Wat ben jij een leuke oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Toos, wat een mooie haai heb je gemaakt. Ziet er inderdaad gevaarlijk uit: zorgt die knuffel niet voor nachtmerries?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor Annelies, alleen kikkers doen dat, die vindt hij echt niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe komt hij erop, een haai. Wat hebben kinderen toch een leuke ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen