dinsdag 4 oktober 2016

Lekker Marokkaans.

Och och, wat hebben we weer heerlijk gegeten. Afgelopen zaterdag hadden we een "oppasetentje" bij onze dochter en schoonzoon. Lekker Marokkaans deze keer en gekookt / gestoofd in de TAJINE. Bij binnenkomst kwam ons al de geur tegemoet van heerlijke versgebakken notencake voor bij de koffie. Gezellig zitten keuvelen over ditjes en datjes en dan gaat er zo langzamerhand gekookt worden. Wij verhuisden met een lekker glaasje wijn ook mee naar de keuken waar we onder het koken ( wij mochten niks doen ) gewoon door konden kletsen. Het is een uitermate gezellige avond geworden en voor wie interesse  heeft in de recepten, hier zijn ze.

VOORGERECHT.

.MAROKKAANSE SALADE MET KERSEN>

HOOFDGERECHT.

TAJINE MET GAMBA"S en GROENTETAJINE MET COUSCOUS.

NAGERECHT.

MAROKKAANSE DESSERTSALADE MET SINAASAPPEL DADEL EN KANEEL.

Wij hebben ervan genoten "dit houden we er in" zeggen we dan meestal maar zonder dit alles blijven we toch wel oppassen want dat is het leukste wat er is.


8 opmerkingen:

  1. Ja dat laatste ben ik roerend met je eens. En ik krijg meteen zin in een Marokkaanse maaltijd. Leuk die recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hupla wat stond ik hier weer een boel te lezen achter... Lekker Marokkaans hé... komt bij ons ook vaak op tafel. Makkelijk en super gezond... zo wil ik elke dag wel oppassen! :-) Wat een mooie tas maakte je voor je vriendin... ging dat makkelijk met de naaimachine? Een Perzisch tapijt stikken? Kreeg je dat makkelijk onder de naaivoet? Lijkt heel erg op een tas die mijn oma heel erg lang geleden had. Ik zoek me er te pletter naar maar nergens meer te koop en jij maakt dat hier gewoon... Ik ga direct op zoek naar een geschikt tapijtje! Tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier gelukkig nog een oude industrie machine staan, ideaal voor dit soort dingen. Soms zit er aan zo'n tapijtje een gefestonneerde rand en die is wat zachter om doorheen te naaien.

      Verwijderen
  3. mmmmmmmm klinkt zo lekker ik heb het recept opgeslagen, kookt ze op het gas met de tajine ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat vond ik ook al wonderlijk. Ik was bang dat hij zou barsten en zou er zelf altijd een plaatje onder leggen maar het is allemaal goed gegaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er allemaal even lekker en verzorgd uit. Ik heb nog nooit Marokkaans gegeten. Wat de boerin niet kent, hè? Ik zie dit ook als een tekortkoming van mijn kant.
    Smakelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm, krijg meteen weer zin om mijn tajine ook weer eens te voorschijn te halen.

    BeantwoordenVerwijderen