donderdag 26 mei 2016

Over-de-grens-recept.

Het recept van deze heerlijke camembertsalade kan ik al goed vijftien (of meer ) jaren in m'n bezit hebben. Het knipsel is dan ook helemaal vergeeld en komt volgens mij uit de "Libelle". Het was alweer even geleden dat ik het maakte maar vorige week had ik een camembert over die op moest dus een mooie gelegenheid om het recept weer van stal te halen.
Was en droog 1 krop sla en pluk hem in stukjes.
Bak 100 gr ontbijtspek knapperig bruin en laat uitlekken op keukenpapier.
Snijd 1 camembertkaasje in dunne puntjes.
Klop een sausje van het sap van een ½ sinaasappel, 1 eetlepel honing, 1 uitgeperst teentje knoflook, peper, zout en 2 eetlepels kappertjes.
Schik de sla op een schaal en strooi het spek ( eerst even in stukjes knippen ) erover.
Leg de plakken camembert op de sla.
Schenk het sausje erover.
Lekker als voorafje of bij de lunch.

6 opmerkingen:

  1. Recept opgeslagen, ga ik zeker maken. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er ook zo heerlijk uit, ik ga het onthouden, of nee kopiëren van je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan niet anders dan heel erg lekker zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat ziet er smakelijk uit!
    Dat wil ik wel eens maken.
    Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen