maandag 28 juli 2014

Bloemen om van te smullen.

Vaak las ik al dat je de bloemen van de courgette kan eten, maar ik zie ze hier nooit in de groentewinkel liggen. Nieuwsgierig geworden heb ik zelf maar eens courgettes gezaaid en uitgeplant bij een rek tegen de muur. Ik dacht dat het, net als de pompoen, een klimmer was maar dat bleek niet het geval ( al doende leert men ) en ik probeer ze dus met wat touw omhoog te lijden maar dat gaat niet zo makkelijk. Enfin, de plant geeft elke dag nieuwe bloemen, maar helaas geen courgettes ( ? ). Tijd voor het experiment. De bloemen zijn wel teer maar toch, met wat voorzichtigheid, vrij makkelijk te vullen. Ik vulde ze met geitenkaas en kruiden ( omdat ik dat nog in huis had ) en nadat ze dichtgedraaid waren doopten ik ze in geklopt ei en daarna werden ze door de bloem gerold ( hier een recept ) en daarna gebakken. O ja, de stamper moet je wel eerst uit de bloem knippen want die smaakt bitter. De steeltjes liet ik eraan, dat was makkelijk bij het omdraaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten