maandag 28 oktober 2013

Cranberry-Peer handtaartjes

Een klein gedeelte van de cranberry's die we vorige week plukten ( 2  blogberichtjes geleden ) heb ik gebruikt voor deze taartjes. Het recept vond ik vorig jaar in een horeca tijdschrift, dat over koffie ging, waarin ik zat te bladeren toen we even een koffiepauze hadden tijdens het fietsen. Het zuur van de cranberry's combineert goed met het zoet van de peren. Ook zin in deze verrukkelijke taartjes, dan is hier het recept.
6 TAARTJES.
2 peren ( klokhuis verwijderd, geschild en in kleine stukjes gesneden )
70 gr fijne kristalsuiker plus 1 eetl om te strooien.
1 eetl bloem, snufje kaneelpoeder, snufje zout, 12 plakjes bladerdeeg en 1 geklopt ei.
Verwarm de oven tot 200ºC.
Meng de peren, cranberry's, suiker, bloem, kaneel en zout in een kom.
Snijd 12 rondjes van 10 cm uit de plakjes bladerdeeg.
Verdeel het fruitmengsel over 6 van de rondjes.
Bestrijk de zijkanten met ei en bedek ze met de andere 6 deegrondjes.
Druk ze samen zodat de taartjes goed dicht zijn en maak vier inkepingen per bovenkant.
Bestrijk de bovenkant van de taartjes met het ei en bestrooi met een beetje suiker.
Zet ze 20 minuten in de oven totdat ze goudbruin zijn.
TIP : je kunt het de plakjes bladerdeeg ook vouwen als voor een appelflap, dat is minder werk.
Omdat ik rondjes had gesneden bleven er stukjes deeg over, maar daar heb ik kaaskoekjes van gemaakt.
Kleine bolletjes draaien, plat maken, zout en geraspte kaas erop strooien en ± 15 min op 200º bakken in de oven. Smullen !!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten